Pages

Khamis, 19 Ogos 2010

rumusannya

Secara umumnya,penampilan diri ini boleh dikatakan amat penting kepada setiap individu,tidak kira secara formal atau tidak formal. Dalam etika pekaian,pelbagai aspek dapat disentuh,antaranya cara pemakaian mestilah mengikut etika,ia perlulah sesuai mengikut masa dan keadaan. Etika pemakaian yang salah dapat menimbulkan masalah kepada individu itu sendiri,contohnya individu itu akan malu apabila di tegur oleh orang lain.Senyuman merupakan satu sedekah,itulah ayat yang sinonim dalam masyarakat zaman sekarang. Peribadi manusia akan terserlah apabila senyuman diukir pada wajah. Senyuman juga boleh dikatakan sebagai ubat kepada masalah yang dihadapi.

Cara berjalan juga amat penting dalam penampilan diri individu dan masyarakat. Cara berjalan yang betul menggambarkan seseorang itu mempunyai prinsip hidup yang mantap. Kekemasan diri akan terserlah apabila cara berjalan seseorang itu betul mengikut etika. Contohnya,berjalan dengan normal,tidak menoleh ke belakang.Terdapat banyak kepentingan dalam penjagaan penampilan diri ini,contohnya ia melambangkan kekemasan seseorang manusia,membuatkan orang mudah tertarik,mudah bergaul dan lain-lain lagi. Penampilan diri ini juga dapat membantu seseorang itu untuk berinteraksi dengan bagus.

Gaya bertudung amat sinonim dengan wanita-wanita di luar sana,ini dapat dilihat apabila,pelbagai jenis dan cara pemakaian tudung telah diperkenalkan. Hal ini akan membantu wanita tersebut merasa lebih yakin untuk keluar bertemu masyarakat. Hal ini juga boleh menyebabkan seseorang itu mempunyai kepintaran dalam bersosial.

fariz (204400)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan